Drentu del desboronamientu delas colturas del mundu encontramus maneras i maneras de afrental-si. Unus lo repuchan cérrimamenti i siguin sin mual ni de mentalidá ni de costumbris. Otrus precuran d'adatal-si, supiendu que, de no subil-si al carru, estarán out i, de no estal ala moa con nombris que sonan a chasquíus de dientis o garraspeus como dark, muppie, hipster, flogger o geek , sedrán repunteaus con hediondés. Otrus, sin embargu, con el "medèn ágan" por mediu, sin destacal-si i juegandu al escondichi alas vezis i al cambaleón por comenencia, ván sobreviviendu.

No ai un esbandangamientu compretu i alogu assentamientu nel llanu: más bien son sustitucionis por cosas aparecías o equivalientis a pocu a pocu. Assín un sicilianu dexa de sel sicilianu i passa a sel cidadanu dela "aldea global" dela mesma manera que un estremeñu, un yanomami o un inuit: formi ván soltandu las costumbris i las lenguas propias, ván cogiendu otras más langarucheás i comunis, de má que en unas pocas generacionis ya las hazin propias. Pa entendel si essi processu es de su motivu o es obrigau, ai que tomal atranquiju i con un revacaeru sacal la concrusión. Se sientin i despaciosamenti mirin por cima i al reol. Velaí. Lo án vistu? El peci grandi se comió el chicu. Pareci que es inevitabli: las colturas delos menus o las que son amenuías están abocás a destinguil-si. Essa hambrina que lleva el ombri a tiral carreteras en matus i mongías sin miramientus es la que has que pa governal muchus sea mestel primeru sel tós igualis. Quantu án muau los ombris dendi los tiempus que defendían lo suyu por cima dela su vida! Agora semus de semejanti condición que semus gustantis d'acorrel lo nuestru a trocu enseñal-mus eno dahuera. Al final, miral-si el ombrigu no vá a sel tan malu comu creemus. Una pista: essi ombrigu no está Mairil ni tapocu en Sevilla.