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Acho, higu i -inu

Quiciás que la contiesta ala pregunta 'óndi se palra el estremeñu?' no sea la más atiná: mejol preguntal por 'quién palra estremeñu?', pos en custionis de lenguas amenuías devemus de palral d'edais, no de sitiu. El porqué lo hallamus ena liña, cortá vai unus añus, ondi la trasmissión delo tradicional no frúi de manera natural, de pairis a ijus, i la coltura es aprendía por mé delos canalis de comunicación i enas escuelas. Estu trai por primel ves en muchus sigrus el casu curiosu delos zagalis no entendel los avuelus palral. Los muchachinus que acaban la ESO no tien conocencia del estremeñu o mu borronosamenti: malamenti sabin acho i el reflán del higu . I tamién, con essa sinificancia, dizin que semus mu bastus a palral. Por causa duna inorancia dela estoria, una coltura tradicional estronchá, curricula que se desaculan delo propiu i una globalización achorchanti, poemus dizil dendi el hundieru con vos garrasperosa i nietzscheana La coltura tradicional á muertu! Peru no queó un vazíu, mas logu el laboratoriu coltural delas impresas huertis s'encargó de jorreal i desculal con albeliá lo que la estoria en milis d'añus costruyó. Lo que estamus tolerandu conos nuestrus muchachus es un genocidiu coltural del que no semus ciertus del esgalaçu ala larga. La sociedá contribúi, ca ves que mos abexinamus por sel quién semus. La educación contribúi, ca ves aprendemus alos muchachus sel entrenacionalis sin conocel las raízis. Las familias contribúin, ca vés que se desaculan del endilgaeru i medra delos ijus. Si dexamus que otrus aprendan alos nuestrus muchachinus, quandu grandis, no mos lamentemus si reniegan de nusotrus. Creu que no tomamus atranquiju, si lo tomaramus, no dexariamus, por mu enmatujaus que estuvieramus, que la enseñança delos nuestrus muchachus se destraci pola economía, la política i el interés. No semus tan bobusus, nu?

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