TPtor causa del omenagi que ca añu recibi el poeta Gabriel y Galán el Día de Reyis an pie dela su estauta en Cánovas, eché estas palabras:

"Ya es un ritual estal an pie dela estauta del Gravielinu ca añu. Palos que vivimus i sentimus Estremaúra, reconocel las letras de Gabriel y Galán en Caçris tien una huerça especial, porque escrevil en estremeñu, essa lengua que son muchus los que la preibin i más los que la descaecin, es una manera de rebellal-si. El maestru que escrivi arrendandu lo que palra el puebru es vivil en el mesmu andal que él, porque no está la soberbia del señoritu que ai que derigil-si en castellanu ni el despreciu del que julga las lenguas pola fachenda delos palrantis. Por essu, quandu un maestru escrivi ena lengua que palra el puebru i sienti las cosas comu la sienti la genti llana, ai grandeza porque la genti se dita por él i piensa que assina no anda descaminá.

Agora los maestrus no escrivin comu la genti del puebru, ahuyin d'él i aprendin alos zagalis paque tengan que emigral. L'aprendin economía i alministración, l'aprendin ingrés, alemán, chinu, la geografía delas nacionis de mu largu i las honduras duna coltura que se fabrica en un despachu. Los maestrus d'agora no aprendin alos muchachus la coltura dela su tierra, porque la coltura daquí dizin que no sirvi pa ná. Enque uvieran maestrus que quieran enseñal la coltura daquí, ya los empataratarían dendi arriba pa acallal la su vos.

Los que estamus aquí ajuntaus algu quedremus Estremaúra, un quantu-quantu siquiera i reconoceremus velaquí que si estus zagalis no sabin ná dela nuestra tierra i delas nuestras costumbris i que si lo que estó a palral le sona a portugués es porque enas escuelas estremeñas no ai un rinconinu pa toas estas custionis. Que no aiga una assinatura palos críus sabel las cosas d'Estremaúra es condenal la sociedá estremeña al escachinamientu i la perdición, poscribí-la dela su propia tierra por passal la vida inoranti dela su estoria i dela su coltura-".